Saturday, December 31, 2011

liar and faker

I need to write this on, since I cannot express it verbally. I am sorry indeed if any of you being offended with my words.

Entah, being me, aku memang seorang yang cepat marah, I mean, easily fired up. Tapi senang sangat nak cool down. 5 minit je tahan  marah, lepas tu back to normal. Sangat tak reti nak marah-marah atau benci orang lama. Even after marah tu dah sebaldi keluar air mata, lepas tu terus okay dah. Tapi ada satu benda je yang akan buat aku rasa, I-AM-SERIOUSLY-GONNA-HATE-YOU-FOR-A-LONG-PERIOD-OF-TIME, which is bila aku rasa macam TIPAH TERTIPU, BANG/AKAK! Ada ke orang suka kena tipu, takde kan. Siapa yang kenal aku, they know, I am a straight forward person. Dalam family kitorang memang dah dilatih macam tu. Mak cakap, kalau betul, cakap benda tu betul, kalau tak suka or salah, cakap benda tu salah. Even aku pun memang selalu kena berdas-das tembakan menusuk kalbu. Tapi for me, it's better. Biar rasa sakit sekarang, dari nanti kita melara dan menderita di kemudian hari. Mungkin kebenaran tu dapat mengubah kita punya personaliti untuk menjadi yang lebih baik. Who knows. Kadang-kadang hidayah ALLAH ini kita tak boleh nak jangka dalam bentuk macam mana dia nak datang. Of course lah kan, itupun kena go for the certain extend la jugak, bukannya aku main nak laser orang mcam tu je. Mestilah kena ambil kira banyak benda juga.

Haaaaa, aku tak kisah if you don't want people to know the truth, yela, kadang-kadang kita pun faham, bukan semua benda boleh share dengan kita, TAPI dah lah first kau tak pandai nak cover your lie tu lepas tu macam selamba badak reveal the truth in front of me. Rasa macam, kita ni tengah dipijak-pijak orang. Takpe, tu cool lagi sebab dia takdela kacau hidup kita sangat mentally and physically but emotionally, yes. Tapi, lepas tu siap baik-baik dengan kita, tu sangat tak boleh nak terima. Apa kata kalau just bagi tahu perkara sebenar, aku rasa lagi okay kot. Semua orang boleh terima dan semua orang takde penyakit hati dan minda ni. Ye dak?! 

I am EASILY forgive people, but HARDLY forget the incident. Yes, I am a typical girl and normal human being too.

Susahnya la kan nak buang penyakit hati ni terutama marah dan hasad.

Astaghfirullahalazim. May ALLAH forgive me. :(

No comments: