Thursday, August 11, 2011

#4 of changing

semalam aku tengok ini kisahku dekat TV9. eh, bulan puasa ni aku rajin tengok tv semacam sebab sementara nak tunggu berbuka kan :). program ni macam cerita tentang penghijrahan artis-artis dekat Malaysia to be someone better. semalam turn wardina. and it turned out to be something yang sangat-sangat bagus. banyak benda yang kita boleh ambik tentang isu hijrah ni.

ok these are some of the things yang aku dapat semalam:


  1. kalau kita nak berubah jadi baik, ALLAH akan beri kita kawan-kawan yang baik juga. and based on my experience, betul. yelah kan, kadang-kadang kita tak tahu ALLAH nak beri petunjuk dekat kita mcam mana. mungkin ini salah satu caranya. kalau kita memang betul niat nak berubah ke arah kebaikan, insya-ALLAH, kita akan didampingi dengan orang yang baik-baik. and yet, kita sebenarnya kena cari kawan yang baik, not as if dia ada sepanjang masa apart of that, dia boleh bimbing kita to the right path.
  2. and aku rasa aku pernah cakap about being judgemental kan, HERE! and sis wardina pun cakap benda yang sama, kalau orang tu nak berubah eventhough sedikit, accept him/her. give support.
setakat ni, yang tulah yang aku mmapu extract from the show and i cannot remember some other things, but these two points stuck in my mind. and i want to share with you.


dan semoga ramadhan ini boleh menjadi satu titik permulaan untuk kita berubah menjadi a good muslim-in and out. insya-ALLAH. :)

No comments: