Saturday, September 18, 2010

RUDE!

aku benci bila ada org salah cerita bnda yg sepatutnya. kan kurang ajar namanya tu.
ye, aku tahu kau perfect.
mestilah kau takkan nak tunjuk kau salah kan.

aku je la yang salah
sebab aku tak perfect

tapi, bagi aku kau dah KURANG AJAR!
sebab apa?
sebab bnda ni parents aku dengar sendiri
aku malu

kau kata aku yang mintak,
hey,wtf, salah siapa kan.
aku rasa malu bila ada org sampaikan bnda ni dkat aku
nampak sangat aku ni yang salah
aku ni yang gelojoh
aku ni yang kasar
aku ni yang jadi heart-breaker orang

tolonglah!
muhasabah balik diri kau
aku tak kisah kalau kau nak cerita apa pun
tapi kalau kau cerita benda yang aku tak buat
memang aku akan marah
hasilnya memang macam ni
sebab bagi aku kau RUDE!

aku tak segorgeous perempuan lain
tak jugak selembut gadis lain
tapi tolonglah
aku pun manusia jugak
sekeras-keras aku pun
aku ada perasaan
lagi senang terasa dari kau

wahai manusia yang so-called-perfect
aku nak kau tahu
manusia ni banyak jenis
jangan ingat orang yang nampak cool itu,
kau boleh lukakan perasaan dia
kau toreh sedalam-dalamnya
kau cincang selumatnya
lepas tu kau buang ikut suka

sekali lagi, aku nak cakap kau RUDE!
aku takkan maafkan kau
kau mintak maaf la bagai nak rak pun
maaf! pintu sudah dikunci rapat dan kemas
sebab kali ni hati aku dah kebal dengan benda macam ni
so aku pun tak kisah dengan perasaan orang lain
sebab orang lain tak pernah jaga perasaan aku.

hidup ini ada karma
ada qada' dan qadar
dan aku percaya semua tu
dan kau akan rasa apa yang aku rasa satu hari nanti
lagi teruk daripada apa yang aku alami
fikir-fikirlah!

No comments: