Sunday, September 19, 2010

iye?

oh, lately ni banyak emo-ish post. sebab aku emo la kan aku tulis macam tu. benar bak kata cik amal, kami tidak akan tulis bahasa seperti itu kalau kami rasa kami selamat. tetapi aku rasa terancam. terancam dengan kata2 manusia. tgok, aku tulis melayu, jadi aku sedang menahan perasaan daripada meletup seperti volcano. dilarang menyucuk saya dengan kata-kata berbisa. padah akibatnya.

dan satu lagi, memang semua bnda yang kita nak tak kan dapat. no pain no gain kan. tapi bila kita dah rasa kepedihan, insya-ALLAH, akan ada penawar. kadangkala penawar yang kita minta tu mungkin nampak merapu, nampak terlampau bermimpi tinggi, tak sepadan dengan keadaa diri kita. tapi, usaha disertai doa dan tawakal, serta berharap perkara yang baik akan berlaku, kita mungkin akan dapat, walaupun mungkin tak sami berkemungkinan serupa. jadi berharap dan berdoa tidak salah. orang yang tiada angan-angan, mereka berkemungkinan hidup seadanya yang ditakdirkan. tidak berusaha untuk mengubah diri sendiri. bagi aku hidup tak de impian. bosan.

"ALLAH tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum jika mereka tidak mengubah diri mereka sendiri"

juga, aku tidak pernah mengharap orang simpati kepada aku. sebab aku kenal siapa yang simpati pada aku. dan siapa tidak. jadi kalau setakat nak tunjuk kau simpati kepada aku dan meminta maaf, maaf aku stoned. sebab aku dah terasa hari ni. terasa dengan orang yang aku anggap sebagai kawan, yang aku anggap mereka memahami apa yang aku rasa. rupa-rupanya mereka lebih keras dari batu. lebih pura-pura dari aku. belakang cakap lain, depan cakap lain. kalau nak kutuk aku,, silakan dihadapan, senang cerita.

TERIMA KASIH

No comments: