Sunday, May 12, 2013

Katanya,
lahirnya aku seperti anak burung
mencicip tanpa henti
menangis tiada berlagu.

Namun ditatang sekasih mungkin
dijaga bak puteri
dilayan seperti permaisuri.

Dewasanya aku,
punya kerenah
punya ego
punya keras kepala
selalu saja bikin hatinya terluka,
kerap kali menitis air mata.

Tapi,
dia selalu ada ketika aku jatuh
masa aku sedih
bila aku kecewa
tanpa henti memujuk
sentiasa memeluk.

Tika gembira,
ketawa bersama,
senyum sampai telinga,
gelak ketawa tak ingat dunia.

Dia yang selalu ada
tak kira masa
sentiasa dekat di hati dan ingatan
tanpa jemu mengingatkan
walau bermacam kerenah dipersembahkan.

Dia yang satu,
tiada pengganti.
Hanya mampu bertekad di dalam hati
untuk menjadi ratu hati
tanpa perlu melukai lagi,
untuk menjadi kunci jannatul firdausi
dan sentiasa dirahmati dan dilindungi Allah.

SELAMAT HARI IBU, EMAK

No comments: