Wednesday, April 7, 2010

semalam dan hari ini

semalam,
genap setahun.
kejadian luka yg bagi aku sekeluarga, 
sampai bila pun kami x akan maafkan
kerana kau,
kau tutup periuk nasi orang lain
apa yang kau rasa?
puas? geram? gembira? cemburu?
kau sedih, jangan menipu
kerana aku tahu, jauh panggang dari api
kau tahu, kau banyak bagi rahmat pada kami
walaupun kami hilang separuh besar sumber rezeki kami
tapi ALLAH maha kaya
Dia ambil rezeki keluarga kami, bhagian ni
Dia tambah rezeki kami bhagian lain
yg sebenarnya kami sendiri x pernah duga
mula2, mmg aku marah
aku rasa waktu tu, kalau aku jumpa kau
aku nak sepak terajang kau sebab buat camni dkat kitorg
tapi, aku mula blajar untuk jadi kuat
dan aku sndiri x sangka, aku lagi kuat dari dulu
aku mampu untuk rasa gembira walaupun aku sedih
aku berjaya untuk sorokkan perasaan sedih aku dpan org lain
dan aku belajar untuk kuat dan keraskan hati aku
dan alhamdulillah, aku berjaya lakukan smua itu
aku mampu untuk tenangkan org lain yg dlm kesedihan dan kesusahan
di saat aku sndiri sdang dilanda kesedihan dan masalah

hari ini, aku bersyukur
kerana kau, kami semakin murah rezeki
dan kerana perbuatan kau
hidup kami bertambah bahagia
tapi, hari ni
sekiranya aku terjumpa dengan kau
aku tetap akan rasa nak sepak terajang kau
sekali pun cukuplah
bukan marah
tapi sbg tanda terima kasih
nampak kasar dan sakit
tapi apa yg kami rasa lebih dari itu
aku dh lama hilang marah dkat kau 
 bukan aku tidak menjadi pemaaf
malah, aku seorg yang pemaaf
walaupun aku cepat marah
tapi, aku manusia biasa
kadang2 bukan semua benda kita boleh maafkan

semalam dan hari ini,
banyak rahmat yang tersembunyi

No comments: