Friday, February 26, 2010

maulud nabi dan birthday

 salam maulidur rasul. huhu. ntah nape, pagi tadi tengok siaran langsung sambutan maulidur rasul kat tv1. pastu ada selawat time dye bagi anugerah. rasa sebak gila. x tau la nak cakap apa. tiba-tiba rasa sebak. on the way pegi kenduri rumah kawan mak, aku cite la pasal yg sebak tu, mak cakap tu baru sikit, kalau pegi masjid nabawi and masjidil haram, lagi la. x de perkataan yg bole describe that feeling. air mata mengalir cam air hujan mak cakap huhu. teringin nya nak gi mekah. ya allah, murahkanlah rezeki aku. aminnnnnn


marilah kita bersama-sama berselawat ke atas nabi. x kira la bila2 pun.i got this from him. semenjak duk plkn makin alim plak. kalah aku. hahahaha *bajet*


KELEBIHAN SELAWAT


  1. ALLAH akan hapuskan dosa2 kecil kita sekiranya kita mengamalkan selawat sebanyak 11 kali setelah menunaikan solat fardu.
  2. selawat sebanyak 100 kali sehari, insya-ALLAH akan dipermudahkan bertemu jodoh
  3. baca selawat  7 kali pada air dan minum, insya=ALLAH perut yg memulas dan sakit akan sembuh
  4. sesiapa yg amalkan selawat 3 kali setiap solat 5 waktuakan dihilangkan kebuntuan fikiran dalam menghadapi apa jua masalah
  5. amalkan selawat sebanyak 1000 kali insya-ALLAH akan dikurniakan kebijaksanaan pemikiran disamping berusaha untuk menerokai ilmu baru
  6. sesiapa yg mengamalkan selawat 11 kali setiap hari, dengan izin ALLAH dirinya akan dihormati dna dihargai oleh org lain
  7. berselawat 41 kali sehari, akan terhindar daripada sifat tercela seperti hasad dengki dan sebagainya dalam diri

next, their birthday:

HAPPY BIRTHDAY TO:

SYAMIMI SAIFUL ANWAR
 

ni momot. dye comel kan. aku dulu x rapat ngan dye time f4. bile naik f5 and kitorg satu geng order cafe. time tu la start rapat. dye memang best. aku sayang kau la kawan.
her best quote ever,
"SETIAP MANUSIA MELAKUKAN KESALAHAN"

NUR AMALINA MOHD YUSOFF
 
ni anak cos aku yg tercinta. setia dengan aku hingga khirnya. may god bless you my dear. i love you

to BOTH OF YOU
have a BLESSFULL 18.
i LOVE you
 

No comments: