Monday, January 25, 2010

angkat dan jatuh

tadi aku pgi skola hadziq, my lil brother yg darjah 1 tu, mak kate nak bwat spotcheck since dye x makan bekal yg dye bawak. so, aku ikut je la. huhuhu. sumpah lame gile x gi skola rendah. ntah zaman bile pun aku x tau. rindu dgan kantin. dengan makanan yg dye jual. air yg segelas 50 sen tu.


ok2, back to the main point, after habis recess, usually all the students will be queed up at this one hall. that's common right. sume skola pun same. pengawas2 yg cilik akn menjalankan tugas mereka dgn menyuruh budak2 beratur dalm barisan and so on. there's one rhythm yg dh lame aku x dgr since aku masuk skola menengah. bila cikgu bertugas cakap "ANGKAT" budak2 tu akan menyahut "JATUH". ala, kalau kite nak luruskan barisan yg angkat turun tangan tuh. sekali je cikgu tu cakap, budak2 tu terus buat irama like "ANGKAT. JATUH, ANGKAT, JATUH, ANGKAT, JATUH" banyak kali. oh, how i missed that old time back. sampai cikgu suruh berhenti baru dorg berhenti. huhuhu. mmg memori gila la.

No comments: