Sunday, May 16, 2010

guru oh guru

hari ni hari guru, semua orang (aku rasa la) tahu benda tu
hidup aku dikelilingi guru, mak aku cikgu, pakcik aku guur and orang2 sekeliling kita juga sebenarnya cikgu. sama ada mereka memeberi ilmu secara rasmi ataupun tidak
honestly aku suka kawan dengan cikgu, ataupun orang dewasa daripada aku. sebab aku rasa mereka lain dari yang lain. aku suka bersembang dengan cikgu, aku suka lepak dengan dorang,
aku dulu rapat dengan cikgu, x kiralah, sekolah rendah ke, sekolah menengah ke. i love being with them. kalau cikgu mintak tolong, mesti aku sukarela angkat tangan ke apa ke. x pun, kalau aku bosan, bukan bosan sebebnarnya, aku suka menyibuk. aku akan cari cikgu, ajak cikgu masuk kelas, mengalahkan ketua kelas, aku suka pergi bilik guru, macam best je, walaupun x de pape, tapi kalau masuk bilik guru, walaupun x de pape, jadi satu kepuasan untuk aku . feel dye lain macam. kalau waktu rehat x merayap kat bilik guru, bila masuk kelas lepas habis rehat tu, aku macm x senang duduk gitu. ehehhe. best tau, cuba korang buat camtu.
waktu kat sekolah, aku mmg popular dengan cikgu2 yg ajar aku, yg x ajar pun famous gak. mwahahaha. kdang2 best tau, sbb kau boleh dapat macam2. contohnye, spatutnye kau kena buat bnda, pastu kau  nak, kau ayat2 sket, tapi kene tahu tknik la, pastu kau x yah buat keje tu. :P. x pun kau x puas hati ke apa ke, or kau idea ke, kau cakap je, nnti insya-ALLAH, kau akan dibantu. tapi kita rapat dengan cikgu bukan sebab2 tertentu, tapi sebab kita ikhlas, jangan salah faham pulak.
tapi, apa2 pun, yang paling penting, kita kena tahu batas kita anatara guru dan pelajar, selagi kita jaga batas tu, insya-ALLAH, hubungan kita terpelihara, jgn la pulak gurau lebih2 kan.
yang paling penting hormat cikgu tu, segala ilmu diberkati. aminnnn

to all my teachers


HAPPY TEACHERS DAY
MAY ALLAH BLESS YOU







semoga para cikgu kuat seperti ultraman untuk menangkis segala cabaran di masa ini 
:)

No comments: